МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТА

Поява сучасних інформаційних систем і комунікаційних технологій зумовлена необхідністю обробки великих масивів інформації в умовах жорстких обмежень часу на отримання результатів. Ці системи мають складну формалізацію процесів ухвалення рішень для більшості управлінських завдань, високий ступінь інтеграції елементів, значну кількість зв’язків між ними, а також характеризуються гнучкістю та можливістю модифікації.

У межах освітнього компонента здобувачі вивчають принципи побудови інформаційних систем, методи управління базами даних, технології бізнес-аналітики, цифрові платформи для управління підприємством, кібербезпеку та особливості інтеграції сучасних комунікаційних технологій у процеси управління. Особлива увага приділятиметься використанню інформаційних технологій для стратегічного управління, прогнозування, оптимізації ресурсів та цифрової трансформації бізнесу.

Освітній компонент «Інформаційні системи і комунікаційні технології в управлінні» спрямований на формування у здобувачів знань і навичок зі створення та використання інформаційних систем і технологій для автоматизації бізнес-процесів, підтримки ухвалення рішень, аналізу даних та ефективної комунікації

Передумовами для вивчення освітнього компоненту «Інформаційні системи і комунікаційні технології в управлінні» є формування у здобувачів вищої освіти компетентностей за спеціальністю «Менеджмент» та ґрунтується на знаннях освітніх компонент програми D3 «Менеджмент» теоретичного та прикладного характеру, зокрема «Вступ до фаху», «Вища математика (зі змістовим модулем «Теорія ймовірності і математична статистика»)».

Предметом вивчення освітнього компонента є теоретичні основи, методи та технології створення, впровадження й використання інформаційних систем і комунікаційних технологій в управлінні, зокрема: автоматизація бізнес-процесів та підтримка ухвалення рішень; застосування баз даних і технологій бізнес-аналітики для обробки та аналізу інформації; інтеграція цифрових платформ для управління підприємством; забезпечення кібербезпеки в управлінських процесах; стратегічне використання інформаційних технологій для оптимізації ресурсів та цифрової трансформації бізнесу.

Мета полягає у формуванні у здобувачів вищої освіти компетентностей щодо ефективного використання інформаційних технологій в управлінні організацією, автоматизації бізнес-процесів, аналізу та обробки даних, підтримки ухвалення управлінських рішень, забезпечення кібербезпеки та цифрової трансформації підприємств.

Основними завданнями вивчення освітнього компонента «Інформаційні системи і комунікаційні технології в управлінні» є: формування теоретичних знань про принципи побудови, впровадження та використання інформаційних систем у менеджменті; набуття навичок роботи з базами даних, технологіями бізнес-аналітики та цифровими платформами для управління підприємством; освоєння методів автоматизації бізнес-процесів та підтримки ухвалення управлінських рішень на основі аналітичних даних; вивчення засобів кібербезпеки та забезпечення інформаційного захисту в управлінських процесах; застосування сучасних комунікаційних технологій для ефективної взаємодії та цифрової трансформації підприємства; розвиток навичок стратегічного використання інформаційних технологій для оптимізації ресурсів та покращення управлінських процесів.

У результаті вивчення освітнього компонента здобувачі вищої освіти повинні

знати:

  • структуру, принципи функціонування і методики використання сучасних комп’ютерів та інформаційних систем;
  • критерії вибору найбільш ефективних програмних засобів для розв’язування проблеми;
  • методику підготовки ділової документації програмними засобами;
  • способи подання інформації для оперативного аналізу, вивчення тенденцій та прогнозу;
  • технологію роботи з базами даних;
  • технологію спілкування та отримання інформації засобами Інтернету та комунікаційних систем.

вміти:

  • працювати з сучасними комп’ютерами в найпоширеніших операційних середовищах;
  • працювати з текстовими документами, використовуючи для їх оформлення різноманітні графічні засоби;
  • опрацьовувати дані, подані у табличній формі;
  • створювати та опрацьовувати бази даних;
  • використовувати можливості глобальної мережі Інтернет.