МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТА

Поява сучасних інформаційних систем і комунікаційних технологій зумовлена необхідністю обробки великих масивів інформації в умовах жорстких обмежень часу на отримання результатів. Ці системи мають складну формалізацію процесів ухвалення рішень для більшості управлінських завдань, високий ступінь інтеграції елементів, значну кількість зв’язків між ними, а також характеризуються гнучкістю та можливістю модифікації.

У межах цього курсу здобувачі вивчатимуть принципи побудови інформаційних систем, методи управління базами даних, технології бізнес-аналітики, цифрові платформи для управління підприємством, кібербезпеку та особливості інтеграції сучасних комунікаційних технологій у процеси управління. Особлива увага приділятиметься використанню інформаційних технологій для стратегічного управління, прогнозування, оптимізації ресурсів та цифрової трансформації бізнесу.

Освітній компонент «Інформаційні системи і комунікаційні технології в управлінні» спрямований на формування у здобувачів знань і навичок зі створення та використання інформаційних систем і технологій для автоматизації бізнес-процесів, підтримки ухвалення рішень, аналізу даних та ефективної комунікації

Вивчення освітнього компонента «Інформаційні системи і комунікаційні технології в управлінні» ґрунтується на знаннях освітніх компонент програми 073 «Менеджмент» теоретичного та прикладного характеру, зокрема «Вступ до фаху», «Вища математика (зі змістовим модулем «Теорія ймовірності і математична статистика»)» та передує вивченню дисциплін «Статистика», «Податкова система», «Управління персоналом», «Бухгалтерський облік».

Предметом вивчення освітнього компонента є теоретичні основи, методи та технології створення, впровадження й використання інформаційних систем і комунікаційних технологій в управлінні, зокрема: автоматизація бізнес-процесів та підтримка ухвалення рішень; застосування баз даних і технологій бізнес-аналітики для обробки та аналізу інформації; інтеграція цифрових платформ для управління підприємством; забезпечення кібербезпеки в управлінських процесах; стратегічне використання інформаційних технологій для оптимізації ресурсів та цифрової трансформації бізнесу.

Мета полягає у формуванні у здобувачів вищої освіти компетентностей щодо ефективного використання інформаційних технологій в управлінні організацією, автоматизації бізнес-процесів, аналізу та обробки даних, підтримки ухвалення управлінських рішень, забезпечення кібербезпеки та цифрової трансформації підприємств.

Основними завданнями вивчення освітнього компонента «Інформаційні системи і комунікаційні технології в управлінні» є: формування теоретичних знань про принципи побудови, впровадження та використання інформаційних систем у менеджменті; набуття навичок роботи з базами даних, технологіями бізнес-аналітики та цифровими платформами для управління підприємством; освоєння методів автоматизації бізнес-процесів та підтримки ухвалення управлінських рішень на основі аналітичних даних; вивчення засобів кібербезпеки та забезпечення інформаційного захисту в управлінських процесах;

застосування сучасних комунікаційних технологій для ефективної взаємодії та цифрової трансформації підприємства; розвиток навичок стратегічного використання інформаційних технологій для оптимізації ресурсів та покращення управлінських процесів.

У результаті вивчення освітнього компонента здобувачі
вищої освіти повинні
знати:
- структуру, принципи функціонування і методики використання сучасних комп’ютерів та інформаційних систем;
- критерії вибору найбільш ефективних програмних засобів для розв’язування проблеми;
- методику підготовки ділової документації програмними засобами;
- способи подання інформації для оперативного аналізу, вивчення тенденцій та прогнозу;
- технологію роботи з базами даних;
- технологію спілкування та отримання інформації засобами Інтернету та комунікаційних систем.
вміти:
- працювати з сучасними комп’ютерами в найпоширеніших операційних середовищах;
- працювати з текстовими документами, використовуючи для їх оформлення різноманітні графічні засоби;
- опрацьовувати дані, подані у табличній формі;
- створювати та опрацьовувати бази даних;
- використовувати можливості глобальної мережі Інтернет.